onsdag 30. desember 2009

Nest siste dag i 2009

Ettersom termometeret passerte 40 grader idag var beslutningen om dagens aktivitet klinkende klar:
St. Kilda beach. Den har jeg allerede skrevet side opp og side ned om så dagens innlegg er særdeles enkelt.

Kort og godt : etter joggetur, frokost og hagevanning bar det  avsted til St. Kilda. Tilbrakte noen vidunderlige timer ved stranden. Eller rettere sagt i vannet. For varmt å være på land.....
Forøvrig mye flott å se på. Håper jeg snart finner denne foryngelsesknapp. -10 til 15 år hadde vært helt ok for meg ;)

Er nå tilbake i "hjemmet" mitt. Skal straks starte hagevanningen . Hva kvelden bringer får bli en overraskelse. Det jeg dog vet er at også denne dagen har vært fantastisk flott .

Et par bilder fra dagens tur:

Skulle gjerne ha hatt et slik telt. Beskytter mot farlige solstråler !


Dette må være det en mener med menneskehav !

*************************************

Kvelden ble en større overraskelse enn ønsket kan jeg vel si. Sikkert i likhet med mange andre har jeg ofte lurt på hvordan jeg ville reagere om jeg opplevde en innbruddstyv e.lign. midt på natta. Nå vet jeg svaret.

Etter en lang og flott dag ved stranden valgte jeg å ta tidlig kveld og lese en god bok. Uten at det overrasker meg fallt jeg i søvn. Bare for å bli vekket av at noen åpnet vinduet inn til soverommet hvor jeg lå. Jeg hadde latt vinduet stå litt åpent for å få litt frisk luft i varmen. I vindueskarmen stod en krukke som ble fjernet. Alt jeg kunne se var lyset fra en lommelykt ! For å skremme vedkommende bort før han kom inn av vinduet reagerte jeg med å skrike alt jeg maktet : "What the h*ll do you think you're doing ?"
Svaret var: "It's ok Grethe . It's Graeme " !  Hvilken lettelse.

Så kan en lure på hva Graeme skulle her midt på natta ? Vel , Michael mistet sin bilnøkkel ved sommerhuset (har tidligere nevnt at han er rimelig distre). Michael hadde så avtalt med Graeme at han skulle hente ekstranøkkelen som lå i en krukke på kjøkkenet og ta den med ned til sommerhuset idag . Jeg hadde fått beskjed om at Graeme skulle hente krukken i dag og ventet derfor ingen . Graeme hadde ringt på men jeg hører ikke dørklokken inn i min leilighet. Graeme gikk rundt huset og så en krukke i et vindue som stod litt åpent. Alltså trodde han det var krukken han skulle hente. Du snakker om misforståelser....

Etter en god latter og et par glass vin roet nervene seg igjen. Vet ikke hvem av oss som ble mest forskrekket. Det gode ved det hele er at nå slipper jeg å lure på min reaksjonsevne. Så om noen skulle forsøke å skremme meg engang er de nå advart !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar