fredag 11. desember 2009

Melbourne Australia


Australia

Da er jeg endelig fremme i Melbourne. En lang med fin reise er lagt bak meg. Måtte via Jakarta , Indonesia noe som ikke var planlagt.

Heldigvis er temperaturen her i Melbourne lagt mer human enn i Kuala Lumpur. Dagens temperatur ligger på ca 24 grader. De siste dagene i Kuala Lumpur lå på  45 grader i skyggen og all utendørs aktivitet måtte kanselleres. Inklusiv min planlagte sight seeing i orkidehagen og omkringliggende park.  Få minutter ute i den varmen var nok til at benene gikk som hjulvisper. Altså det siste døgnet ble tilbrakt innendørs i aircondition områder. Samt i hotellet basseng. Ikke dårlig det heller. Jeg får hellere ta en tur til Malaysia ved en annen anledning. Fikk forøvrig tips om et billig flyselskap som flyr fra Europa til Asia og Australia som jeg skal ta en nærmere titt på : airasia.com .

Min beste (og eneste) svoger hentet meg på flyplassen i Melbourne i morges.


My dear and loved brother in law Michael

Han er en tidvis svært distre type så det var gledelig at han husket å hente meg. Litt senere i dag skal vi i deres sommerhus i Tootgarook som ligger langs kysten et par timers kjøring sør for Melbourne. Der er det dessverre ikke nettdekning så jeg får komme tilbake med en lengre rapportasje på mandag. Skal bli herlig med frisk dukkert, noen rolige og sosiale kvelder med min søster , samt ikke minst få nyte noen avslappende dager sammen med hennes familie. Det er ikke ofte vi har gleden av å treffes...naturlig nok !



Michael , Bodil and Anna

1 kommentar: